چهارشنبه سوری امسال هم رسید...

دیگه این روزها کمتر کسی پیدا میشه که راجع به آیین و مراسم مختلفی که تو گوشه و کنار کشور عزیزمون ایران در شب چهارشنبه سوری برپا میشه خبری نداشته باشه.مراسمی مثل بوته افروزی ، کوزه شکنی ، قاشق زنی ، آش چهارشنبه سوری و... اما نکته اینجاست که ما چقدر توی این روز به این آیین باستانی جامه عمل می پوشانیم!
چهارشنبه سوری های نسل ما دیگه سرتا پا شده بازی با اعصاب و آرامش مردم .دیگه شده هشدار...
نمیشه بهش اسم جشن داد! توی جشن که کسی با یه غفلت زندگیش از این رو به اون رو نمیش!کسی عیدشو با اشک شروع نمیکنه!کسی یک عمر پشیمون نمیشه!
این مقدمه ای بود برای اینکه بگم به عنوان دانشجویانی که بار علم رو به دوش می کشیم بیایم حداقل از خودمون شروع کنیم و دوباره آیین های قشنگ باستانی ایران رو احیا کنیم.یا تلاشمون رو بکنیم جزو اون دسته از کسانی نباشیم که چهارشنبه سوری رو تبدیل میکنن به چهارشنبه سوزی.
کاش چهارشنبه سوری امسال زندگی هیچ ایرانی ای رو تبدیل به یک عمر حسرت و آه کشیدن نکنه.